Upplands-Bro Civilförsvarsförening

Latest update: 1/15/2019
General
Upplands-Bro Civilförsvarsförening Create contactcard (vcf-file) for Upplands-Bro Civilförsvarsförening
Peter Asmund
Address Rönnbärsvägen 23, 196 32, Kungsängen
Home 08-584 700 70
Work 070-517 29 71
Mobile 070-517 29 71
Email peter@civilubro.se
Homepage http://www.frgnorr.se/
Other information
Founded 2014
Financial year begins (MMDD) 0101
National organisation Civilförsvarsförbundet
Activity Försvarsorg., Hjälpverksamhet, Kursverksamhet
Summary Upplands-Bro Civilförsvarsförening ingår i Civilförsvarsförbundet som är en frivillig försvarsorganisation med siktet inställt på säkerhet både till vardags och vid kriser i samhället. Sedan starten är Civilförsvarsförbundet en civil del av den svenska krisberedskapen. Upplands-Bro Civilförsvarsförenings verksamhet: o Opinionsbildning och annat påverkansarbete för ett säkrare samhälle till vardags och vid kris. Vi deltar i debatten och är också engagerade i flera organisation som Forum - Idéburna organisationer med social inriktning, Hela Sverige ska leva, Brandskyddsföreningen, Svenska rådet för hjärt-lungräddning, Svenska Förstahjälpen-rådet och Centralförbundet Folk och Försvar. o Information till medborgarna. o Målgruppsanpassade kurser i hur man själv förebygger, förbereder och hanterar utsatta lägen. o Kurser i första hjälpen, hjärt-lungräddning, krisstöd med mera. o Information om och utplacering av hjärtstartare utanför sjukvården för ett hjärtsäkrare Sverige. o Utbildar, organiserar och utvecklar frivilliga förstärkningsresurser: Frivilliga Resursgruppen (FRG), akutgrupper, eftersöksgrupper. Medlemskapet i Upplands-Bro Civilförsvarsförening ger möjlighet till personlig utveckling och utökad kompetens. Det är också ett uttryck för samhälleligt ansvarstagande: genom att hjälpa varandra hjälper vi oss själva. Verksamheten vilar på vår värdegrund om bland annat ansvarstagande och respekt för varandra. Alla kan vara med oavsett könsidentitet, ålder, sexuell läggning, etnisk och religiös bakgrund med mera. Det krävs heller inte att man är svensk medborgare och man behöver inte bära vapen.

Log in to see all the details of your association.

Har du frågor kontakta foreningsbidrag@upplands-bro.se eller via Kontaktcenter 08-581 69 000.

FRI Webb-Förening
FRI® is a registrered trademark of Idavall Data AB .
Accessibility report
v 5.2.30